Surprise i’m your Friend
Opdrachtgever: Hogeschool Utrecht & WarChild
Opdracht: Creëer een concept/campagne waarmee de Friends (donateurs) van WarChild worden uitgenodigd om meer te doen voor oorlogskinderen dan alleen geld geven.
Concept: Surprise i’m your Friend
Iedereen kan zich wel zijn of haar favoriete knuffel herinneren. Die ene lekkere zachte knuffel of die knuffel met die grappige ogen. Een knuffel biedt je bescherming en veiligheid en kan er voor je zijn als een vriend. Het is persoonlijk, geeft warmte en weet al je geheimen. Deze band van vriendschap is erg belangrijk voor War Child. War Child staat voor vriendschap en wilt deze vriendschap uitstralen naar de structurele donateurs, ook wel “Friends” genoemd.
Knuffels zijn er altijd al geweest. Het is een universeel product en een kinds beste vriend. In tijden van oorlog is een knuffel soms het enige wat een kind over heeft van thuis. Daarom hebben wij gekozen om een campagne te maken rondom knuffels van oorlogskinderen. We laten de kinderen tekeningen maken van hun lievelingsknuffel en vertellen hierbij wat de knuffel voor hen betekent. Uit de tekeningen kiezen we de beste drie ontwerpen met het beste verhaal.
Hoe komt de knuffel bij de Friends terecht?
De winnende ontwerpen worden als DIY-pakketje aangeboden op zowel de campagnewebsite als de webshop van War Child zelf. Via deze twee websites kun je het DIY-pakketje gemakkelijk en snel aanschaffen. Naast de websites zal het pakketje ook te koop zijn in verschillende winkels. Mogelijke sponsoren zullen bepalend zijn in welke winkels de pakketjes te koop zijn.
Hieronder zijn alle uitingen voor de nieuwe campagne te zien