IDEA Masterclass on tour
Opdrachtgever: IDEA (Independent Dutch Eventmarketing Association)
Opdracht: Organiseer een nieuwe editie voor de IDEA Masterclass on tour
Voor mijn stage tijdens de Minor ‘Het ontwerpen en managen van evenementen’ heb ik de gehele organisatie van een nieuwe editie voor de IDEA Masterclass on tour op mij genomen. Het in elkaar zetten van de presentaties, het maken van de bewegwijzering, het maken van het draaiboek, het insteken van de honderden badges zijn enkele voorbeelden van de taken die ik had.
Concept: Countdown lancering afstudeerrichting Livecom
Tijdens deze editie werd ook de nieuwe afstudeerrichting Livecom gelanceerd. Voor mij de taak om hier een feestelijk concept voor te bedenken. Hieronder de planning voor het concept uitgewerkt:
Zonder aankondiging wordt de video (met het geluid goed hard) afgespeeld tot 0:11. De video wordt op pauze gezet. Dit trekt iedereen zijn aandacht en de muziek zorgt voor een feestelijke sfeer. Het gehele LiveCom team komt naar voren en Ruben van der Weijden verteld een kort verhaal (max. 4 min.) over de nieuwe afstudeerrichting en legt uit wat straks de bedoeling is.
“Hier komt het korte verhaaltje wat Ruben vertelt.”
“Graag willen wij samen met jullie de start van de nieuwe afstudeerrichting Live Communicatie vieren. Dit willen wij doen door met z’n allen af te tellen van 10 tot en met 1 en vervolgens roepen we daarna met z’n allen tegelijk LiveCom!”
Ondertussen komen 6 LiveCom studenten, die een t-shirt dragen met hierop de tekst ‘LiveCom Lovers’, de zaal binnen en verdelen zich over de trappen naast de tribune.
Nadat Ruben van der Weijden klaar is met zijn woordje, wordt de video vanaf 0:12 weer gestart. Op de video wordt afgeteld tot 1. Het publiek telt met de video mee. Na het aftellen tot en met 1 roept iedereen het woord LiveCom! en worden er party poppers met confetti afgeknald.
Dit alles wordt natuurlijk gefilmd door de livestream video die via een link door iedereen gevolgd kan worden.

Voor het event heb ik ook een aftermovie gemaakt: