• Visuele Identiteit Pull of Polo

    Opdrachtgever: Kim – eigenaar Pull of Polo (kledingwinkel)
    Opdracht: Vernieuwing huisstijl

    Icoontjes Instagram Stories

    Sale posters
    Voorbeeld nieuwe identiteit Instagram

  • Merkconcept Check-in PR

    Opdrachtgever: Peter de Jonge – managing director Check-in PR (PR/ Communicatie bureau)
    Opdracht:  Voor mijn afstudeeropdracht voor de opleiding Communication and Multimedia Design mocht ik aan het werk bij Check-in PR. Tijdens dit project heb ik een concept bedacht waarmee Check-in PR zijn partners en andere relaties nog beter van dienst kan zijn. Daarnaast heb ik gekeken hoe we, in deze gekke tijd met het COVID-19 virus, elkaar kunnen blijven inspireren. Het was een leuke en leerzame ervaring om voor de belevingsbranche waarin Check-in PR werkzaam is, een project compleet en wel uit te werken. 

    Hoe kan Check-in PR met een onderscheidend merkconcept de band met huidige klanten versterken en potentiële klanten aantrekken?

    Ben je benieuwd naar de gehele opdracht, het verloop hier van en de onderbouwing van mijn keuzes? Kijk dan [ hier ] voor het gehele verslag hier over. Kijk [ hier ] voor het document waarin alle uitingen samengevoegd zijn.


    Conceptvoorstel

    Icons evenementen

    Voor de evenementen zijn er vier icons ontworpen. Hiermee worden de thema’s inzichtelijk en krijgen de verschillende evenementen een herkenbaar eigen gezicht.

    Uitnodiging

    Om de doelgroep uit te nodigen voor een event is er een aantrekkelijk ontwerp gemaakt voor de uitnodiging.


    Style Guide

    Om het nieuwe Brand Design goed door te voeren is een consistente stijl essentieel. Hiervoor is er een styleguide gemaakt, zodat duidelijk is hoe het nieuwe Brand Design toegepast kan worden op toekomstige merkuitingen.

    [ Style Guide ]

    Teaser Video

    Om de evenementen en daarbij horende visuele identiteit onder de aandacht te brengen zal er een teaser video worden ingezet. De teaser video laat een glimp zien van de evenementen waardoor de doelgroep nieuwsgierig wordt naar meer.

  • MaatschapWij

    Opdrachtgever: MaatschapWij
    Opdracht: Niet veel mensen hebben van MaatschapWij gehoord. MaatschapWij wilt meer impact maken, hier is massa voor nodig: hoe meer mensen MaatschapWij kennen en steunen, hoe meer zij bereiken en hoe sneller zij de maatschappij kunnen vernieuwen.

    De opdracht aan ons is het bedenken van een of meerdere spraakmakende acties of ideeën, ruw uitgewerkt. Het idee moet er dus liggen, de uitwerking kan later. De nadruk ligt op creativiteit en de impact. Het voornaamste doel van MaatschapWIJ is naamsbekendheid. D.m.v. het concept moet de doelgroep kennismaken met MaatschapWIJ en deze onthouden. We richten ons op de kennis van de doelgroep.

    Concept: Samen zijn Wij…

    Alles om ons heen individualiseerd in een tijd dat we juist samen moeten werken aan de samenleving. Nederland heeft meer samen nodig. Jij wilt iets doen maar weet niet waar te beginnen. WIJ bieden jou de kans om samen de samenleving een stuk leefbaarder te maken. Wij van MaatschapWij bieden een platform om zelf het roer in handen te nemen voor positieve verandering.

    Met de zin ‘Samen zijn WIJ…’ worden maatschappelijke thema’s aangekaard. Door deze zinnen worden mensen aan het denken gezet.

    Samen zijn WIJ … slimmer
    Samen zijn WIJ … groener
    Samen zijn WIJ … sterker

    Dit zijn maar een paar voorbeelden van het aanvullen van deze zin.

    [ MaatschapWij Conceptverslag ]

  • Happy Hands

    Opdrachtgever: Hogeschool Utrecht
    Opdracht: Er is gevraagd om een vrij concept te bedenken. Van te voren wordt er nog niet bepaald waar het concept toe gaat leiden. Dit komt pas aan de orde nadat de ideeën verder zijn uitgewerkt. Het thema ‘mode’ is gekozen om mee aan de slag te gaan. Naar dit thema wordt onderzoek gedaan en kan mee worden geassociëerd. Er wordt geen rekening gehouden met vaste kaders, briefing, doelstellingen, eisen en wensen. De kaders van het eindwerk, het onderwerp, het concept, de bijpassende media en een bij het concept passende presentatie vorm worden zelf bepaald.

    Concept: Happy Hands

     We moeten meer respect hebben voor een kledingstuk. Kleding maken is mensenwerk. Alle arbeiders – ongeacht geslacht, leeftijd, land van herkomst, wettelijke status, arbeidsstatus of locatie, of enige andere grond – hebben recht op een goede en veilige werkplek, waar hun basisrechten worden gerespecteerd. 
    Nog veel te weinig mensen staan er bij stil hoe een kledingstuk wordt gemaakt wanneer zij hun kleding kopen. 
    Door middel van de Happy Hands campagne worden mensen meer bewust van de slechte arbeidsomstandigheden waaronder een kledingstuk gemaakt wordt.

    In mijn conceptdagboek is mijn proces te zien hoe ik tot het uiteindelijke concept ben gekomen.

  • Campagne Voorstel Madurodam

    Opdrachtgever: Hogeschool Utrecht/ Madurodam
    Opdracht: Ontwikkel een ‘paraplu concept’ voor een campagne die geheel 2018 kan lopen. Dit concept moet de verkoopcommunicatie-campagnes en de merkactivatie-campagnes met elkaar verbinden. Uiteindelijk moet deze campagne resulteren in een verhoging van het aantal bezoekers. 

    Concept: De helden van het heden 

    Madurodam vertelt al 65 jaar de verhalen van Nederland. Verhalen over helden en hoogtepunten, over vrijheidsdrang, daadkracht en opstaan voor de ander. Dat is wat het kleine Nederland tot een groot land maakt. Het gaat om elkaar inspireren een goed mens te zijn. 

    Madurodam heeft geen held nodig. Madurodam heeft een leger van helden nodig. We moeten samenwerken om Klein Nederland te redden. Die held ben jij! Kom jij ons helpen?
    Waan je als held in het verhaal van Michiel de Ruyter.
    Waan je als held in het verhaal van Tobias Asser.
    Waan je als held in het verhaal van Willem van Oranje.
    Waan je als held in het verhaal van Hannie Schaft.
    Etc.

    Deze individuele opdracht heb ik gedaan tijdens mijn specialisatie ‘Concept Design’. Klik hier onder om het verslag te bekijken.

    [ Campagne Voorstel ]

  • Travel Smart

    Opdrachtgever: Hogeschool Utrecht [2015]
    Opdracht: TravelSmart is op zoek naar een uitgewerkt verhaal waarmee ze zichzelf nog steviger kunnen positioneren ten opzichte van haar concurrenten en waarmee ze hun relevantie en meerwaarde kunnen bewijzen (onder andere tegenover de doe-het-zelfreiziger) om zo de doelgroep positief te beïnvloeden. Ze zijn op zoek naar een concept om deze strategie cross mediaal (zowel online als offline) uit te dragen.

  • Snor Fabriek

    Opdrachtgever: Hogeschool Utrecht & Snorfabriek
    Opdracht: De vraag: Hoe zetten we de Snorfabriek op de kaart, zodat meer mensen de Snorfabriek weten te vinden en ook terugkerende bezoekers worden. In de Snorfabriek zitten verschillende Snorfabrikanten die elkaar kunnen versterken. Hoe kunnen ze samen optrekken en verrassende interactie aangaan met (potentiële) bezoekers. We zoeken creatieve oplossingen om de Snorfabriek op de kaart te zetten in de korte tijd die we hebben (we zitten hier tot eind 2017, misschien iets langer).


    Concept: Get your Snor on!

    Door persoonlijke benadering van de doelgroep zorgen we ervoor dat zij zich aangesproken voelen door de Snorfabriek. Met verschillende touchpoints willen we de doelgroep prikkelen en kennis laten maken met de cultuur van de Snorfabriek. De doelgroep wordt geactiveerd door middel van geïndividualiseerde content. 

    De totaalbeleving van de Snorfabriek staat centraal in dit concept. We willen een saamhorigheidsgevoel creëren zowel binnen als buiten de fabriek. Hierbij is het belangrijk dat er één lijn wordt getrokken binnen de communicatie naar de doelgroep, waardoor er herkenning van de Snorfabriek ontstaat.

    Als je een dagje in de Snorfabriek bent geweest heb je een inspirerende nieuwe plek gevonden. De Snorfabriek haalt je uit de dagelijkse sleur. De content buiten de snorfabriek kan gebruikt worden als persoonlijk communicatiemiddel. De Snorfabriek biedt de mogelijkheid om je aan te sluiten bij een groep van gelijkgestemden.

  • Surprise i’m your Friend

    Opdrachtgever: Hogeschool Utrecht & WarChild
    Opdracht: Creëer een concept/campagne waarmee de Friends (donateurs) van WarChild worden uitgenodigd om meer te doen voor oorlogskinderen dan alleen geld geven. 

    Concept: Surprise i’m your Friend

    Iedereen kan zich wel zijn of haar favoriete knuffel herinneren. Die ene lekkere zachte knuffel of die knuffel met die grappige ogen. Een knuffel biedt je bescherming en veiligheid en kan er voor je zijn als een vriend. Het is persoonlijk, geeft warmte en weet al je geheimen. Deze band van vriendschap is erg belangrijk voor War Child. War Child staat voor vriendschap en wilt deze vriendschap uitstralen naar de structurele donateurs, ook wel “Friends” genoemd. 

    Knuffels zijn er altijd al geweest. Het is een universeel product en een kinds beste vriend. In tijden van oorlog is een knuffel soms het enige wat een kind over heeft van thuis. Daarom hebben wij gekozen om een campagne te maken rondom knuffels van oorlogskinderen. We laten de kinderen tekeningen maken van hun lievelingsknuffel en vertellen hierbij wat de knuffel voor hen betekent. Uit de tekeningen kiezen we de beste drie ontwerpen met het beste verhaal.

    Hoe komt de knuffel bij de Friends terecht?
    De winnende ontwerpen worden als DIY-pakketje aangeboden op zowel de campagnewebsite als de webshop van War Child zelf. Via deze twee websites kun je het DIY-pakketje gemakkelijk en snel aanschaffen. Naast de websites zal het pakketje ook te koop zijn in verschillende winkels. Mogelijke sponsoren zullen bepalend zijn in welke winkels de pakketjes te koop zijn. 

    Hieronder zijn alle uitingen voor de nieuwe campagne te zien